rodzynkiRodzynki – Zdrowa Żywność dla Dzieci.

Małe dzieci zwykle cieszą się, gdy dostają rodzynki, i okazuje się, że rodzynki są naprawdę dla nich dobre.

Korzyści zdrowotne wynikające ze spożywania rodzynek opublikował w czerwcowym wydaniu Journal of Food Scence w 2013. Wykazał on, że te suszone winogrona zawierają mnóstwo właściwości odżywczych. Są bogate w przeciwutleniacze i wiążą się ze zdecydowaną poprawą jakości diety i spożycia składników odżywczych.

Cytowane przez zespół redakcyjny wyniki badań pokazują, że ci, którzy mają wyższe spożycie rodzynek, spożywają mniejsze ilości tłuszczów nasyconych i dodatkowych cukrów, występuje u nich wyższe spożycie błonnika, witaminy A i C, oraz wapnia i potasu.

Wspomina się również o nowych badaniach sugerujących, że jedzenie rodzynek może być dobre dla zębów i nie prowadzi do ich ubytków, co potwierdziły już inne wcześniejsze badania.

Autorzy opublikowanych badań wykazali, że jedzenie rodzynek może poprawić równowagę cukru we krwi, zmniejsza ryzyko chorób układu krążenia , a gdy są spożywane po szkole lub przed przekąskę na lunch, faktycznie obniża to poziom dziennego spożycia kalorii przez dzieci.

Wszystkie wartości odżywcze występują w rodzynkach w postaci skoncentrowanej. Są one wspaniałym źródłem łatwo przyswajalnej energii. W przeciwieństwie do bezwartościowych słodyczy rodzynki zawierają wiele cennych składników: błonnik, który usprawnia funkcjonowanie jelit, żelazo, selen i dużo potasu, który zapobiega zatrzymywaniu płynów i obniża ciśnienie. Jak z tego wynika rodzynki to zdrowa żywność dla dzieci i nie tylko.

Rodzynki zawierają także pewną ilość witaminy A i niewielką, lecz znaczącą dawkę witaminy B. Połączenie wartościowych łatwo przyswajalnych kalorii i zawartości witamin B sprawia, że rodzynki są niezastąpioną przekąską dla cierpiących na depresję, stany lękowe i ogólne rozdrażnienie.

Jedzmy, więc wszyscy rodzynki, bo jest to smaczna, naturalna i zdrowa przekąska.

 

Uwaga: Rodzynki najlepiej kupować w sklepach z żywnością ekologiczną. Dostępne w sprzedaży w innych sklepach są konserwowane siarką i pokrywane olejem mineralnym by zachowały apetyczny wygląd i nie sklejały się. Olej mineralny może zakłócić przyswajanie rozpuszczalnych w tłuszczach witamin i podrażnić jelita.

 

Źródła:

Journal of Food Scence 06. 2013r

Michael van Straten “Zdrowie na talerzu”, przekład Anna Gadowska-Dobrzańska